23-04-2020  til  23-04-2020Filter

23-04-2020
Vildtspor 2 VS2002 AFLYST

Målet med træningen er, at hund og fører efter gennemført kursus har fået de nødvendige redskaber til at kunne træne videre hen imod og bestå 20 timers schweissprøve efter Dansk Kennel Klubs schweissprøve reglement.

Hovedvægten vil derfor blive lagt på de momenter der er nye, så som; opstartskassen, wiedergang og overnatning. Vi kommer også rundt omkring færtforhold og andet der kan bringe jer tilbage på sporet ved tab. På 20t sporet skal man nemlig selv finde sporet igen, man får ingen vejledning fra dommer eller stifinder.

Træningsstart torsdag den 23. april kl. 18.00 i område ved Hillerød

Vi holder så en lille pause så i selv kan træne opstart og wiedergang.

Vi træner igen følgende 4 træningdage d. 23/4, 30/4, 7/5, 14/5 og nok 28/5 - Alle dage kl. 18.00. Dem der er på holdet kontaktes for at sikre at de kan de nye datoer. Der kan meget vel komme flere udskydelser.

Nogle af gangene skal vi lægge et overnatspor, så vær klar til at rykke ud dagen før, går det ikke, finder vi nok en løsning, men det er også en del af træningen.

Ret til ændringer forbeholdes dog i samråd med deltagerne.

Sted: Hilllerød området, nærmere besked fra trænere

Trænere: Julie La Cour og Hanne Søndenbroe

Der er 10 pladser. Tilmelding online nedenfor.

Første aften vil deltagerne få lidt blod og friske løb eller skind. Der benyttes kun okse- eller vildtblod på kurset.

Observatørpladser

Som noget nyt kan vi også tilbyde observatørpladser, hvor du kan deltage på holdet uden hund. Man lærer rigtig meget af at gå bag ved ekvipagen sammen med instruktøren og høre med, samt den teori vi tager undervejs.

Medbring: Blødt halsbånd eller den sele i plejer at bruge til hunden, evt. handsker og lækre godbidder til belønning når hunden har succes på sporet.

Husk også vand til hundene og prutteposer.

Hundene skal blive siddende i bilerne, mens vi lægger spor.

Til jer selv, kan det være en god ide at tage en stol og noget at drikke, da der godt kan være noget ventetid fra sporet er lagt, medens vi snakker og til vi går sporet.

Instruktørerne sørger for remedier til sporlægning, medbring dog gerne jeres eget som i er vant til at bruge – men sørg for at medbringe den genstand (skind eller løb) der skal lægges ved sporslut, evt. der er udleveret første gang.

Træningsgebyret er på 600 kr. for 5 træningsgange med teori, samt ca. 2 ekstra gange til at lægge overnatningssporet. Gebyret skal indbetales samtidig med tilmeldingen.

Pris for observatør plads (uden hund) 300 kr. for for 5 træningsgange med teori, samt evt. sporlægning dagen før.

Bankkonto: reg.nr. 1551 kontonr. 0007061366

Der må ikke betales med MobilePay!

Husk at skrive holdnummer: VS2002 og hundeførers navn ved indbetalingen.

Medbring kvittering for indbetaling på 1. træningsgang eller send den elektronisk til kontaktpersonen.

Adgangskrav:

Din hund skal have bestået 400/3t scheissprøve og fører have erfaring med at gå spor på dette niveau.

Læs info om træning.

Hvis du alligevel ikke vil på holdet, kan du melde dig fra online indtil 7 dage før holdet starter, herefter er tilmeldingen bindende. Gem dem mail du fik og bekræftede tilmeldingen på, det er den samme du selv kan melde fra på.

Såfremt man udebliver fra holdet uden at melde afbud og endnu ikke har betalt træningsgebyret, vil man ikke kunne starte på et andet hold, før det manglende gebyr er betalt.

Hvis holdet er overtegnet, så tilmeld dig ventelisten hvis du gerne vil på dette hold. Den første på listen bliver så sat på ved afbud. Hvis der kommer mange på ventelisten, forsøger vi at oprette flere hold. Hold øje med Nyhedsbrevet.

Hvis der er ledig plads på holdet, og du ikke har bestået en 3t prøve, men har gået på spor 1, kan du kontakte trænerne, så ser vi på det.

StedHillerød område - nærmere besked fra træneere

Mødetid kl.18.00

TrænerHanne Søndenbroe