29-01-2020  til  29-01-2020Filter

29-01-2020
Foredrag om dyrlægeskræk

Foredragsaften med Katrine Hammer

Onsdag den 29. januar inviterer region Nordsjælland til endnu et spændende foredrag med emnet:

Dyrlægeskræk

Katrine Hammer VetsygeplejerskKatrine vil fortælle om mekanismerne bag dyrlægeskræk. Hvorfor opstår det og om hvordan vi med frivillig håndtering kan forebygge den.

Katrine vil også inspirere til en ny måde at anskue den daglige håndtering og soignering af hunden på, og kommer ind på negleklipning og nytårsskræk.

Katrine er autoriseret veterinærsygeplejerske og blev uddannet i 2004 fra Fasanvejens Dyreklinik. Hun har været ansat her på klinikken siden 2011.

Udover at være veterinærsygeplejerske er Katrine også uddannet hundetræner fra Irene Jarnved i år 2000. Efterfølgende har hun studeret hundeadfærd hos Irene Liliequist i 4 år og siden tilmeldt sig alle kurser, hun kunne komme i nærheden af indenfor adfærd og træning af hunde. Katrine har drevet selvstændig hundeskole og har stor erfaring indenfor træning af hunde.

Katrine er igang med en fear-free certificering og har særligt fokus på håndtering af dyrene på en adfærdsmæssig forsvarlig måde.

Tid: Onsdag d. 29. januar 2020 kl. 18.30

Sted: Frederiksborg Byskole i aulaen, Carlsbergvej 13, 3400 Hillerød.

Vi holder en lille kaffe-kage pause undervejs. Vi slutter ca. kl. 21.30

Parkeringsforhold:

Der er nu etableret en ny p-plads (60 pladser) på samme side af Carlsbergvej som Byskolen, mellem Byskolen og Frederiksborg Gymnasium. Der er opsat gule skilte med teksten: Privat Parkering og Forbeholdt Frederiksborg Byskole, hvilket efter oplysning fra forvaltningen indebærer, at vi automatisk kan benytte p-pladsen, når vi har reserveret Aulaen.

Ved siden af denne p-plads (tættere på Gymnasiet) har Gymnasiet en p-plads med nogenlunde samme antal pladser. Af skiltningen fremgår:

Parkering alle hverdage i tidsrummet 07:00 – 16:30 – kun tilladt med gyldig parkeringstilladelse eller gæstekort, hvilket indebærer, at vi må benytte p-pladsen efter kl. 16:30.

Foredraget er gratis og der er plads til 120 deltagere, med fortrinsret for medlemmer / husstandsmedlemmer af region Nordsjælland.

Der er mulighed for at skrive sig på venteliste for medlemmer af andre regioner, vi plejer at finde plads til alle.

NB.  DRK medlemsskabet er personligt dvs. at ægtefællen kun kan deltage hvis de har et husstandsmedlem.

HUSK En person pr. tilmelding

StedFrederiksborg Byskole, Carlsbergvej 13, 3400 Hillerød