04-04-2019  til  04-04-2019Filter

04-04-2019
Vi besøger Frederikssund Redningshunde

Torsdag den 4. April inviterer region Nordsjælland til et spændende møde hos Frederikssund Redningshunde.

Besøg hos vores naboer til Klubhuset i Frederikssund - de danske redningshunde

Det er ikke ofte, de danske redningshunde kommer på arbejde, men de bliver ofte trænet.

I Frederikssund er der ca. 20 hunde, der træner under det kommunale beredskab. Der har været redningshunde i Danmark i mere end 25 år. For at blive redningshund, kræver det en velegnet hund og en masse træning.

Det er ikke alle hunde, der er velegnede som redningshunde, de skal nemlig have en bestemt karakter. For at en hund kan blive en god redningshund, skal den være venlig, glad for mennesker og selvsikker. Den må ikke være aggressiv, nervøs eller bange.

Er man redningshund, skal man til en årlig mønstring. "Man kan sagtens dumpe, og dumper man, har man kun mulighed for at gå op til prøven én gang mere med samme hund". Er uheldet ude, og dumper man også til denne prøve, er det fuldstændig slut med at være redningshund - for dén hund. "Mønstringen er en garanti for, at redningshunden er i toptræning, og at hunden stadig vil kunne bruges, hvis uheldet er ude, og der er brug for redningshundene”.

Vi starter vores besøg med en kort info, for derefter at se et par redningshunde i aktion.

Hvis der er nogen, der har lyst selv at prøve med egen hund, kan det aftales med dem, for afprøvning på et senere tidspunkt.

Der er begrænset antal pladser fordi alle skal kunne se og høre. Hvis søgning er stor, kan vi lave et tilsvarende arrangement til efteråret.

Arrangementet er gratis og kun for DRK medlemmer.

Adresse: Ellehammervej 20, 3600 Frederikssund

Tidspunkt: 18.00

Der er plads til 40 deltagere der bliver opdelt i 2 hold af 20, med fortrinsret for medlemmer / husstandsmedlemmer af region Nordsjælland (der er mulighed for at skrive sig på venteliste for medlemmer af andre regioner)

NB.  DRK medlemsskabet er personligt dvs. at ægtefællen m.fl. kun kan deltage, hvis de har et husstandsmedlem.

HUSK En person pr. tilmelding

StedEllehammervej 20, 3600 Frederikssund